1. Доповнити віршовані рядочки:
Все у зелені довкола:
Пасовище, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
і в сороки новина, -
облетіла всіх вона,
сповіщаючи: - …(ВЕСНА).
- Чому
птахів називають вісниками весни?
- До
нас завітала одна з пташок і принесла весняне вітання. А разом з ним і завдання
на урок.
2. «Хто так
співає?» https://www.youtube.com/watch?v=4n26ncdJmP8
Відповідь ви знайдете у вірші О. Олеся:
В небі жайворонки в’ються,
Заливаються, сміються,
Грають, дзвонять цілий день,
І щебечуть, і співають,
І з весною світ вітають
Дзвоном радісних пісень.
- Про
кого йдеться у вірші?
- Розгляньте
малюнок пташки. Що вам відомо про неї?
( Це невеликі птахи (їх
довжина 180–190 мм, маса близько 45 г), забарвлення наспині світле з
темно-коричневими плямами, нижня сторона білувата, на голові невеликий чубок.
Дзьоб у птаха товстий, сильний. Крила довгі і широкі. Жайворонки добре бігають
і літають. Серед всіх жайворонків найвідоміший співак польовий жайворонок.
Співають тільки самці, яких можна відрізнити на вигляд.)
3. Каліграфічна хвилина
Ж ж ай во ро нок жайворонок
4. Визначення дієслів у тексті.
- Що
говориться про жайворонка у вірші?
- До
якої частини мови відносяться визначені слова?
Перед тим, як виконати вправу
357, давайте пригадаємо, що ви знаєте про часи дієслів.
5. Визначення часу дієслів та утворення часових
форм.(Впр. 357)
- Спишіть
вірш, визначте час дієслів.
(В’ються, заливаються, сміються, грають, дзвонять –
теперішній час).
- Утворіть
форми минулого та майбутнього часу.
(В’ються - вилися, витимуться. Заливаються -
заливалися, заливатимуться. Сміються - сміялися, сміятимуться. Грають -
гралися, гратимуться. Дзвонять - дзвонили, дзвонитимуть.)
6.Спостереження за вживанням різних часових форм
дієслів у тексті.(Впр. 358)
- Прочитайте
текст.
- Що
нового ви дізналися про жайворонка?
- Поясніть
правопис слів з пропущеними буквами.
- Прочитайте
речення з цими словами, визначте час дієслів в реченнях.
( Тепер. час)
7.Творча робота над текстом
— Складіть з поданих слів речення і розташуйте їх у
такому порядку, щоб вийшла зв’язна розповідь. Визначте дієслова, вжиті в
переносному значенні.
Весна, по, швидко, землі, крокує.
Гілки, на, бруньках, скоро, тоненьких, набубнявіють.
Летять, країв, з, птахи, теплих.
Криги, від, звільнилися, ріки.
Неба, з, лагідне, посміхається, сонце.
- Назвіть
дієслова теперішнього, минулого, майбутнього часів у тексті.
Запам’ятайте часи дієслів, питання на які відповідають дієслова у теперішньому, минулому та майбутньому часі, виконайте вправи та пришліть для перевірки.
Немає коментарів:
Дописати коментар