неділя, 26 квітня 2020 р.

Українська мова (завдання на 27.04.20 р.)

Тема: Вживання дієслів у переносному значенні.
1. Доповнити віршовані рядочки:
Все у зелені довкола:
Пасовище, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
і в сороки новина, -
облетіла всіх вона,
сповіщаючи: - …(ВЕСНА).
-  Чому птахів називають вісниками весни?
-  До нас завітала одна з пташок і принесла весняне вітання. А разом з ним і завдання на урок.
2. «Хто так співає?» https://www.youtube.com/watch?v=4n26ncdJmP8
Відповідь ви знайдете у вірші О. Олеся:
В небі жайворонки в’ються,
Заливаються, сміються,
Грають, дзвонять цілий день,
І щебечуть, і співають,
І з весною світ вітають
Дзвоном радісних пісень.
-  Про кого йдеться у вірші?
-  Розгляньте малюнок пташки. Що вам відомо про неї?

 
( Це невеликі птахи (їх довжина 180–190 мм, маса близько 45 г), забарвлення наспині світле з темно-коричневими плямами, нижня сторона білувата, на голові невеликий чубок. Дзьоб у птаха товстий, сильний. Крила довгі і широкі. Жайворонки добре бігають і літають. Серед всіх жайворонків найвідоміший співак польовий жайворонок. Співають тільки самці, яких можна відрізнити на вигляд.)
3. Каліграфічна хвилина
Ж ж ай во ро нок   жайворонок
4. Визначення дієслів у тексті.
-         Що говориться про жайворонка у вірші?
-         До якої частини мови відносяться визначені слова?
Перед тим, як виконати вправу 357, давайте пригадаємо, що ви знаєте про часи дієслів.
 5. Визначення часу дієслів та утворення часових форм.(Впр. 357)
-  Спишіть вірш, визначте час дієслів.
(В’ються, заливаються, сміються, грають, дзвонять – теперішній час).
-   Утворіть форми минулого та майбутнього часу.
(В’ються - вилися, витимуться. Заливаються - заливалися, заливатимуться. Сміються - сміялися, сміятимуться. Грають - гралися, гратимуться. Дзвонять - дзвонили, дзвонитимуть.)
6.Спостереження за вживанням різних часових форм дієслів у тексті.(Впр. 358)
- Прочитайте текст.
- Що нового ви дізналися про жайворонка?
- Поясніть правопис слів з пропущеними буквами.
-  Прочитайте речення з цими словами, визначте час дієслів в реченнях.
( Тепер. час)
7.Творча робота над текстом
— Складіть з поданих слів речення і розташуйте їх у такому порядку, щоб ви­йшла зв’язна розповідь. Визначте дієслова, вжиті в переносному значенні.
Весна, по, швидко, землі, крокує.
Гілки, на, бруньках, скоро, тоненьких, набубнявіють.
Летять, країв, з, птахи, теплих.
Криги, від, звільнилися, ріки.
Неба, з, лагідне, посміхається, сонце.
-  Назвіть дієслова теперішнього, минулого, майбутнього часів у тексті.
 Запам’ятайте часи дієслів, питання на які відповідають дієслова у теперішньому, минулому та майбутньому часі, виконайте вправи та пришліть для перевірки.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Математика 08.05.2025 р.

 Тема: Ділення на трицифрове число Вітаю на уроці математики! Сьогодні ми працюємо на с. 102-104 підручника. 1. Перегляньте відео, в ньому п...