субота, 31 грудня 2016 р.

Аналіз контрольних робіт у початкових класах



Довідка
про підсумки проведення контрольних робіт
з української мови, літературного читання, математики
у 3-4 класах у І семестрі
2016-2017 навчальному році.

Відповідно до плану роботи загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів      с. Червоне на 2016-2017 навчальний рік,  наказу № ___ від ______ 20 ___ року,  у 3, 4 класах адміністрацією школи були проведені контрольні роботи з літературного читання, української мови та математики.
Контрольні роботи проводились згідно переліку робіт для підсумкової перевірки з предметів, календарно-тематичних планів вчителів. Тексти контрольних робіт  були підібрані  відповідно до навчальних програм та відповідали вимогам Державних стандартів початкової загальної освіти.
 Оцінювання здійснювалось відповідно до  Орієнтовних вимог до контролю  та  оцінювання  навчальних  досягнень  учнів  початкової  школи   ( Додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009).

Контрольні роботи з літературного читання передбачали вивчення рівня сформованості навичок читання вголос з урахуванням всіх показників (правильність, спосіб, виразність, розуміння прочитаного, темп). Перевірка здійснювалась індивідуально.
Для контрольної роботи були підібрані незнайомі тексти, відповідно до віку учнів, різні за складністю змісту, мовою твору, побудовою речень, обсягом      (у 3 класі – 180-210 слів, у 4 класі – 240-270 слів). Після читання вголос учням було  запропоновано усно виконати завдання на розуміння прочитаного. А після повторного перечитування була врахована виразність читання. Окремо темп читання із застосуванням кількісних показників не перевірявся, оскільки показники, подані в таблиці кількісних показників темпу читання вголос є орієнтиром для розвитку темпу читання, а не перевірки та оцінювання.

Таблиця результатів контрольних робіт з літературного читання:

Клас,
вчитель
К-сть учнів у класі
К-сть учнів, які виконували роботу
Рівні навчальних досягнень



Рівень навченості
високий
достатній
середній
початковий
3 клас
Цимбал Р. А.
11
9
4 – 44%
4 – 44%
1 – 12%
-
88%
4 клас
Семенюк І. В.
11
11
4 – 36%
4 – 36%
3 – 28%
-
72%
Всього:
22
20
8 – 40%
8 – 40%
4 – 20%
-
80%

Переважна більшість учнів читають плавно словами та словосполученнями, роблячи відповідні наголоси в словах та логічні наголоси в реченнях; дотримуються відповідного темпу читання;  дають відповіді на запитання до прочитаного; після повторного читання дотримуються виразності. Але поряд з цим учні допускають ряд помилок. 

Типові помилки, виявлені під час перевірки навичок читання вголос:
-          учні не бачать все слово в момент читання;
-          припускаються помилок у постановці наголосу;
-          перекручування звукової  і складової структури слова;
-          часткове розуміння прочитаного;
-          відсутність виразності після повторного читання.

Шляхи подолання:
-          постійно проводити цілеспрямовану роботу по формуванню в учнів навичок правильного, свідомого та виразного читання відповідно до програмових вимог;
-          організувати індивідуальну  роботу з учнями, в яких навички читання сформовані недостатньо, розробити для них  індивідуальні рекомендації, практичні завдання;
-          урізноманітнювати види робіт з текстом;
-          проводити словникову роботу, збагачуючи словниковий запас учнів;
-          максимально використовувати можливості бібліотеки для проведення бібліотечних уроків та виховних годин, пропаганди кращих учнів-читачів для активізації читання дітьми художньої літератури;
-          індивідуально повідомити батьків про рівень сформованості навичок читання дитини, надати практичні рекомендації щодо їх покращення;
-          проаналізувати результати контрольних робіт на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів.

Об'єктами перевірки навчальних досягнень учнів з математики у  3, 4 класах були складники математичної компетентності: обчислювальні уміння і навички; уміння і навички розв’язування задач; застосування властивостей, правил, алгоритмів, залежностей; виконання вимірювань та геометричних побудов.
В обох класах були проведені комбіновані контрольні роботи, які передбачали виконання 6 завдань:
1 – задача,
2 – завдання на перевірку обчислювальних навичок,
3 – завдання пов’язані з величинами,
4 – завдання на розв’язання рівнянь, буквених виразів,
5 – геометричний матеріал,
6 – задачі з логічним навантаженням.
Учням було запропоновано виконати завдання контрольної роботи у зручному для них порядку, обираючи легші і зрозуміліші для виконання спочатку, а складніші опісля.

Таблиця результатів контрольних робіт з математики:

Клас,
вчитель
К-сть учнів у класі
К-сть учнів, які виконували роботу
Рівні навчальних досягнень



Рівень навченості
високий
достатній
середній
початковий
3 клас
Цимбал Р. А.
11
7
1 – 15%
4 – 57%
2 – 28%
-
72%
4 клас
Семенюк І. В.
11
11
2 – 18%
5 – 46%
3 – 27%
1 – 9%
64%
Всього:
22
18
3 – 17%
9 – 50%
5 – 28%
1 – 5%
67%



Типові помилки, допущені при виконанні контрольної роботи:
-          не всі учні приступили до розв’язування задачі або допустили помилки у її розв’язуванні;
-          допустили помилки в завданні на обчислення, в яких перевірялись обчислювальні навички;
-          неправильно виконане  порівняння;
-          не приступали або допустили помилки в завданні з логічним навантаженням.

Шляхи подолання:
-          більше уваги приділяти повторенню та закріпленню вивченого матеріалу;
-          удосконалювати обчислювальні навички шляхом використання інтерактивних технологій;
-          працювати над розвитком уміння розв’язувати типові задачі, передбачені програмою з математики;
-          проводити індивідуальну роботу з учнями, що мають початковий рівень знань;
-          розвивати логічне мислення учнів;
-          працювати над виробленням навичок самостійності;
-          підвищувати мотивацію учнів до навчання;
-          проаналізувати результати контрольних робіт на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів.

З української мови була проведена перевірка  комунікативної  компетенції учнів:
у 3 класі перевірявся досвід мовленнєвої діяльності: письмовий переказ тексту. За цей вид перевірки у зошит виставлено 2 оцінки (за зміст і за грамотність), у журнал – тільки за зміст;
у 4 класі – знання про мову і мовлення, мовні уміння й навички: тестова робота з теми «Прикметник», яка складалася із 4 завдань відкритого типу та 4 завдань закритого типу (одне з них творче).


Таблиця результатів контрольних робіт з української мови:

Клас,
вчитель
К-сть учнів у класі
К–сть учнів, які виконували роботу
Рівні навчальних досягнень



Рівень навченості



високий
достатній
середній
початковий
3 клас
Цимбал Р. А.
11
8
3 – 38%
4 – 50%
1 – 12%
88%
4 клас
Яблонська Ю. А.
11
9
 
7 – 78%
2 – 22%
78%
Всього:
22
17
3 – 18%
11 – 65%
3 – 17%
83%
           
Типові помилки:
-          створення послідовного, логічно завершеного тексту;
-          добір виражальних засобів мови;
-          повтори тих самих слів;
-          нечітке висловлення власної думки;
-          мовні помилки;
-          відмінювання прикметників за відмінками;
-          узгодження прикметників з іменниками;
-          утворення прикметників за допомогою суфіксів ськ-, зьк.

Шляхи усунення:
-          постійно працювати над удосконаленням уроку української мови, упроваджувати  в практику інноваційні технології навчання;
-          поповнювати словниковий запас учнів;
-          вчити добирати синоніми до слів;
-          практикувати на уроках української мови переказ тексту за серією малюнків;
-          вчити будувати питання до тексту та відповідати на них;
-          розвивати вміння знаходити опорні слова в тексті та відтворювати за ними текст;
-          більше уваги приділяти повторенню та закріпленню вивченого матеріалу;
-          використовувати групові та парні види роботи, ігрові вправи конструктивного рівня;
-          здійснювати диференційований підхід відповідно до індивідуальних особливостей учнів;
-           створювати на уроках позитивну мотивацію щодо засвоєння знань;
-          сприяти активному виробленню в дітей навичок самоконтролю;
-          проаналізувати результати контрольних робіт на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Фізична культура 16.02.2024 р.

Тема:  Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба зі зміною напрямку за звуковим сигналом. Вправи з великим м’ячем (елементи футболу): ...