М. ВІНГРАНОВСЬКИЙ "ЛАЗИТЬ СОНЕЧКО В ТРАВАХ, "ПРИСПАЛО ПРОСО ПРОСЕНЯ", "ГРІМ".
Мета: поглиблювати знання учнів про творчість Миколи Вінграновського; вчити розуміти образну мову, уявляти описані картини, розмірковувати над художнім змістом; розвивати спостережливість, творчу уяву, здатність емоційно реагувати на художнє слово; виховувати любов до природи.
МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Цап забрів у двір рогатий —
Цуценя втекло до хати.
Цілу ніч йому не спалось —
Цапа цуценя боялось.
2. Гра „Утвори слово”
— У поданих словах замість першої риски уявляй букву Е, а замість другої — букву А та читай. Уперше читай повільно, вдруге — швидше, втретє — дуже швидко.
т-м- | в-н- | сп-к- |
Г-н- | тв-рд- | р-дьк- |
сц-н- | в-рб- | з-бр- |
Д-сн- | в-сн- | р-бр- |
п-н-л | м-д-ль | м-т-л |
т- -тр | ф-рм- | с-стр- |
ст-жк- | м-ж- | г-кт-р |
кр-йд- | п-к-р | - кр-н |
НОВИЙ МАТЕРІАЛ
1. Біографічна довідка
— Народився Микола Вінградовський у м. Первомайську на Миколаївщині в селянській родині. Навчався в Київському інституті театрального мистецтва імені I. Карпенка-Карого, у Всесоюзному державному інституті кінематографії в Москві. Працював на Київській кіностудії імені О. Довженка актором, режисером, сценаристом.
2. Прочитай статтю про Миколу Вінграновського (с. 125)
3. Тисни на відео та послухай вірш "Лазить сонечко в травах"
Словникова робота.
Воло — відвисле місце під шиєю в багатьох птахів.
4. Прочитай вірш кілька раз сам(а) дай відповіді на питання та виконай такі завдання:
— Про кого йдеться у вірші?
— У яких рядках змальовано життя в русі? Прочитайте.
— Об'єднайте персонаж з його дією (це завдання зроби в зошиті)
Коник | лазить |
метелики | стоїть |
сонечко | грають |
чапля | скаче |
— Що із зображеного у вірші тобі доводилося спостерігати?
5. Послухай вірш "Приспало просо просеня"
Цікаво знати!
Новонароджених зайченят зайчиха годує і залишає самих на три-чотири доби. Зайченята тремтять: м'язи працюють, виділяючи тепло.
Чому зайченят не відчуває жодний звір?
На тілі зайченят немає потових залоз. Вони знаходяться на підошвах лап, а лапки зайченятка підтискають під себе.
Гра „Добери рими” (запиши у зошит)
Просеня... (зайченя);
просо... (косо);
спи... (снопи);
око... (високо);
вовк... (намок);
укрився... (завовчився);
горби... (води);
пустка... (капуста);
ти... (рости);
лапку... (зайченятко).
7. Послухай ще один вірш (тисни на відео)
8. Навчіться виразно читати вірш, виконайте завдання на с. 127.
9. Влаштуйте вдома для батьків годину виразного читання віршів
Перед читанням подумайте:
— Який основний тон виберете для читання?— Знайдіть у кожному віршованому рядку слова і словосполучення, які будемо виділяти голосом під час читання, тому що вони найбільш важливі. (Під час розвитку думки голос підвищується, наприкінці — знижується. Крапка вказує на завершення думки, вимагає зниження голосу.)
Немає коментарів:
Дописати коментар