четвер, 16 квітня 2020 р.

Українська мова (завдання на 17.04.20 р.)


Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки
I. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
Вщ ащ щу щі ощ
Батьківщина щирий щічки
Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина — то найкращий край!
                                                       Д. Павличко
— Яке це речення за метою висловлювання?
— До чого спонукає вас автор?
— Знайдіть у віршованих рядках звертання.
— Доберіть синоніми до слова Батьківщина.
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово переказувати текст за прочитаним твором без зачину та кінцівки.
IІ. Робота над матеріалом уроку.
— Відгадайте загадки.
• Бідовий хлопчина,
  Сіра свитина,
  По дворах стрибає,
  Крихти збирає.
 Швидко птах цей скрізь літає
  І комашок поїдає,
  За вікном гніздо будує,
  Тільки в нас він не зимує.
— Що ви знаєте про цих птахів?
— Яку користь вони нам приносять?

Цікаво знати!
«Найрозумніший» птах — горобець. На 100 г маси цього птаха припадає 4,37 г мозку (скажімо, у коня — 0,10 г/кг, а в крокодила — 0,007 г/кг).
Іноді в ластівчиному гнізді оселиться горобчик. Ластівка тривожно в’ється навколо гнізда, намагаючись виженути непроханого гостя. Та іноді й залишає своє гніздо і починає ліпити нове. Адже ластівки — дуже миролюбні пташки. Вони не люблять і не вміють битися, сваритися.
2. Прочитайте текст (вправа 343, с. 144)
Пригадайте, з яких частин складається текст.
— Визначте, яких частин тексту бракує.
— Розгляньте малюнки. Вони вам допоможуть скласти зачин і кінцівку.
3. Визначення теми і основної думки
— Яка тема цього тексту? А основна думка?
4. Змістовий аналіз тексту. Відповіді на запитання
— Від чийого імені ведеться розповідь?
— Кого автор побачив у гнізді ластівки?
— Як поводився горобець?
— Як ластівки почали захищати своє гніздо?
— Що вони вирішили зробити?
— Чи злякався горобець?
5. Мовний аналіз тексту
— Як можна по-іншому сказати: зухвало, господарем, оселя, замурувати, непереможний.
— Замініть сполучення слів близькими за значенням: одного разу; у чужій оселі.
— Які слова вживає автор, щоб не повторювалися слова ластівки і горобець?
6. Структурний аналіз тексту
— Назвіть зачин, кінцівку.
— Скільки абзаців виділено в тексті? Як вони між собою пов’язані?
7. Запишіть придуманий зачин. Потім переказану своїми словами основну частину. За нею придуману кінцівку.
Присилайте ваші роботи. Чекаю!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Математика 08.05.2025 р.

 Тема: Ділення на трицифрове число Вітаю на уроці математики! Сьогодні ми працюємо на с. 102-104 підручника. 1. Перегляньте відео, в ньому п...