Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Написання
переказу за прочитаним твором без зачину та кінцівки
I. КАЛІГРАФІЧНА
ХВИЛИНКА
Вщ
ащ щу щі ощ
Батьківщина
щирий щічки
Виростай,
дитино, й пам’ятай:
Батьківщина
— то найкращий край!
Д.
Павличко
—
Яке це речення за метою висловлювання?
—
До чого спонукає вас автор?
—
Знайдіть у віршованих рядках звертання.
—
Доберіть синоніми до слова Батьківщина.
—
Сьогодні на уроці ми будемо вчитися письмово переказувати текст за прочитаним
твором без зачину та кінцівки.
IІ. Робота над матеріалом уроку.
—
Відгадайте загадки.
•
Бідовий хлопчина,
Сіра свитина,
По дворах
стрибає,
Крихти збирає.
• Швидко птах цей скрізь літає
І комашок поїдає,
За вікном гніздо
будує,
Тільки в нас він
не зимує.
—
Що ви знаєте про цих птахів?
—
Яку користь вони нам приносять?
Цікаво
знати!
«Найрозумніший»
птах — горобець. На 100 г маси цього птаха припадає 4,37 г мозку (скажімо, у
коня — 0,10 г/кг, а в крокодила — 0,007 г/кг).
Іноді
в ластівчиному гнізді оселиться горобчик. Ластівка тривожно в’ється навколо
гнізда, намагаючись виженути непроханого гостя. Та іноді й залишає своє гніздо
і починає ліпити нове. Адже ластівки — дуже миролюбні пташки. Вони не люблять і
не вміють битися, сваритися.
2.
Прочитайте текст (вправа 343, с. 144)
Пригадайте, з яких частин складається текст.
—
Визначте, яких частин тексту бракує.
—
Розгляньте малюнки. Вони вам допоможуть скласти зачин і кінцівку.
3.
Визначення теми і основної думки
—
Яка тема цього тексту? А основна думка?
4.
Змістовий аналіз тексту. Відповіді на запитання
—
Від чийого імені ведеться розповідь?
—
Кого автор побачив у гнізді ластівки?
—
Як поводився горобець?
—
Як ластівки почали захищати своє гніздо?
—
Що вони вирішили зробити?
—
Чи злякався горобець?
5.
Мовний аналіз тексту
—
Як можна по-іншому сказати: зухвало, господарем, оселя, замурувати,
непереможний.
—
Замініть сполучення слів близькими за значенням: одного разу; у чужій оселі.
—
Які слова вживає автор, щоб не повторювалися слова ластівки і горобець?
6.
Структурний аналіз тексту
—
Назвіть зачин, кінцівку.
—
Скільки абзаців виділено в тексті? Як вони між собою пов’язані?
7.
Запишіть придуманий зачин. Потім переказану своїми словами основну
частину. За нею придуману кінцівку.
Присилайте ваші роботи. Чекаю!
Немає коментарів:
Дописати коментар