Тема: Творчість Тараса Шевченка. Досліджуємо, які ще твори написав Т. Шевченко
Вітаю на уроці читання! Сьогодні продовжимо знайомство із творчістю Т. Г. Шевченка
1. Робота над скоромовкою
Бук бундючивсь перед дубом, Тряс над дубом бурим чубом, Дуб пригнув до чуба бука – Буде букові наука.
2. Гра «На одному видиху» (Глибоко вдихніть повітря та прочитайте на видиху всі слова з рядка)
Сосна, береза, калина,
дуб, липа.
Ромашка, дзвіночок,
кульбаба, конвалія, троянда.
Читати, рахувати, думати, вірш, малювати.
3. Гра «Шифрувальники»
Вінок-нок+р+ші=… (вірші)
Київ-їв-и+об+за+ря=… (Кобзаря)
4. Давайте пригадаємо!
– Де і коли народився
Т.Г.Шевченко? (У с. Моринці, Черкаська область,9 березня 1914 року).
– Як називалась перша книжка молодого поета? («Кобзар»).
– Чим захоплювався поет? (Малюванням).
5. Чи знаєте ви, що ...
– Тарас Григорович дуже любив
Україну, її стрункі тополі, верби над ставами. Особливо Шевченко любив калину.
Він присвятив їй свої вірші. У своєму «Кобзарі» слово калина він ужив 385 разів, а всього у творах Шевченка калина
згадується 965 разів.
7. Послухайте вірш "Зацвіла в долині..."
8. Прочитайте вірш
Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
І защебетала.
– З ким поет порівнював калину?
– Що ми знаємо про калину? (Це кущ)
– Які властивості вона має? ( Лікувальні, лікування від застуди)
9. Сьогодні ми ознайомимося ще з одним чудовим віршем Кобзаря. Вслухайтеся, як звучить українське слово.
– Весна – це пора коли не тільки вся природа оживає, а й повертаються із
зимівлі перелітні птахи. Вони вітають прихід весни своїми співами. Ось і у
наступному вірші Великий Кобзар описує
весняний ранок.
11. Прочитайте вірш "Вранці"
Защебетав жайворонок,
– З якою інтонацією читається вірш? (Спокійно, тихо, розмірено)
– Яким настроєм пронизаний вірш?
– Які слова підкреслюють красу природи?
– Як плугатар вітає прихід ранку?
– Що це червоніє над горою?
Словникова робота
Плугатар – той, хто оре землю плугом, орач.
12. Добір до слів-назв предметів
слів-назв дій
Жайворонок … (защебетав);
зозуленька …(закувала);
соловейко … (защебетав);
луна …(пішла);
плугатар … (співає).
– З якими творами Т. Г. Шевченка ми сьогодні познайомились на уроці?
– Що зображується у цих віршах?
– Отже, що цими віршами намагався передати автор?
Вивчіть один з віршів напам’ять.
Намалюйте малюнок до вірша.
Немає коментарів:
Дописати коментар