Тема: В. Вздульська "З циклу "Африка"
3. Послухайте вірші В. Вздульської "З циклу "Африка". Для цього перейдіть за посиланням
http://www.chl.kiev.ua/key/Books/ShowBook/348
Знайдіть рядок "Слухати" та натисніть на стрілочку. Приємного прослуховування.
4. Словникова робота.
Коли ви слухали вірші, то почули слова, значення яких, на мою думку, треба вам пояснити.
Каравела - старовинний вітрильний корабель
Дороговказ - те, що допомагає визначити напрямок до чогось.
Разок намиста - нитка з нанизаними на неї намистинами.
Метеор - зірка, що падає.
Комета - небесне тіло, яке обертається навколо Сонця та має хвіст.
Чумацький Шлях - назва зоряної системи, до якої входить наша Сонячна система. Це всі зірки, які ми бачимо на небі неозброєним оком та за допомогою телескопа.
Великий Віз - 7 найяскравіших зір у сузір'ї Велика Ведмедиця, що утворюють фігуру, яка нагадує ківш.
Гиркаються - сваряться.
5. Познайомтеся самостійно із творами В. Вздульської
Читаючи вірші, спробуй визначити, хто головний герой?
- З яким настроєм треба читати вірші?
- Зверни увагу, чи є у вірші рими?
- Які художні засоби використовує автор?
- Навчіться виразно читати вірші.
7. Гра «Незакінчене речення»
I. Мовленнєва розминка
1. Робота над
чистомовкою.
Ці – ці – ці –
прилетіли горобці.
Ята – ята – ята
– в них малі крилята.
Ать – ать – ать
– гороб’ята цвірінчать.
Ну – ну – ну –
нам принесли новину.
2. Розділи слова і запиши вислови.
Поезіяцедуша народу
Поезіяцеспівучесловопоетапронавколишнєжиття
II. Мотивація
навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Пригадайте:
— Який розділ ми вивчаємо на уроках літературного
читання?
— Вірші яких поетів вам найбільше запам’яталися?
— Сьогодні ми поринемо у світ дитячої поезії сучасної
української письменниці Валентини Вздульської.
ІІІ. Сприймання
нового матеріалу.
1. Біографічна
довідка.
В. Вздульська - журналістка, дослідниця дитячої літератури, літературний
критик і письменниця. Народилася 1983 року в м. Фастів на Київщині. 2006-го
отримала диплом філолога в Національному університеті «Києво-Могилянська
академія». Працювала журналістом на радіо, в газетах, тепер є редакторкою в
одному з київських інтернет-видань. Авторка казок та оповідань для дітей.
Співзасновниця блогу про сучасну дитячу літературу «Казкарка». Досліджує
сучасну дитячу й підліткову літературу, регулярно публікує свої напрацювання в
різних періодичних виданнях.
Твори
публікувалися у збірниках «Казки Різдвяного Ангела» (2008), «Осіння книжка»
(2009), «Зимова книжка» (2009), «Літня книжка» (2010), «Казки Божого саду»
(2009) тощо. Окремою книжкою у видавництві «Валентина Вздульська» вийшла
екоказка Валентини Вздульської «Вертихвіст» (2013).
2. Послухайте звернення письменниці до дітей, які будуть
читати її твори.
http://www.chl.kiev.ua/key/Books/ShowBook/348
Знайдіть рядок "Слухати" та натисніть на стрілочку. Приємного прослуховування.
4. Словникова робота.
Коли ви слухали вірші, то почули слова, значення яких, на мою думку, треба вам пояснити.
Каравела - старовинний вітрильний корабель
Дороговказ - те, що допомагає визначити напрямок до чогось.
Разок намиста - нитка з нанизаними на неї намистинами.
Метеор - зірка, що падає.
Комета - небесне тіло, яке обертається навколо Сонця та має хвіст.
Чумацький Шлях - назва зоряної системи, до якої входить наша Сонячна система. Це всі зірки, які ми бачимо на небі неозброєним оком та за допомогою телескопа.
Великий Віз - 7 найяскравіших зір у сузір'ї Велика Ведмедиця, що утворюють фігуру, яка нагадує ківш.
Гиркаються - сваряться.
5. Познайомтеся самостійно із творами В. Вздульської
Читаючи вірші, спробуй визначити, хто головний герой?
З циклу «Африка»
Мама носить своє дитя за спиною,
Як равлик хатку.
Сонце хилиться їм на плечі -
Тишею позолочує.
- Тук-тук, - чути,
Як стукає серце в равлика.
- Тук-тук, - відповідає хатинка.
- Тук-тук.
***
Якби ця вулиця
Не була більше вулицею,
А стала великим-великим морем,
А може,
І океаном,
Тоді тато
став би великим кораблем,
А мама – каравелою,
Я ж – маленьким човником.
Ні, сміється тато,
Ти стала б нашим
Дороговказом.
***
Слухайте, звірі,
Я – африканська принцеса.
У мене кіски, як змії,
Разки намиста на шиї,
Я усім вам наказую сісти,
Досхочу попити, поїсти.
А тепер я для вас танцюватиму!
***
Мама приходить
Цілувати на ніч.
Підставляю щічку,
Тоді другу.
Татові ж залишу
Цілувати носа.
Бо щоки вже
Заціловані.
***
Якщо довго лічити зірки,
Тоді здається,
Що ти й сам зірка.
Або метеор.
Чи ціле небо.
І тоді комета – то твій хвіст,
Чумацький Шлях – крила,
А Великий Віз – серце.
***
У мене не голова –
Африка!
Біжать зебри –
Не злічити,
Носороги – не впіймати.
Жирафи й леви,
Гепарди й антилопи
Прийшли до річки
На водопій.
Стоять поруч
І не гиркаються.
П’ють.
А слон підходить
Та й каже:
«Хочу спа-спа-спа-тоньки!»
Коли ж гульк –
І темно зробилося
І очі всім звірам
злипа-а-ються.
Цок-цок
Цок-по-цок,
Вечір час відлічує,
Та й віддає ночі.
Цок-цок
Цок-по-цок
Цок-цок.
Спи!
6. Аналіз віршів.- З яким настроєм треба читати вірші?
- Зверни увагу, чи є у вірші рими?
- Які художні засоби використовує автор?
- Навчіться виразно читати вірші.
7. Гра «Незакінчене речення»
На закінчення уроку пропоную доповнити речення
Я познайомилась
(познайомився) на уроці ….
Цікаво було…
Найбільше
сподобалось мені…
У мене виникло
бажання…
Немає коментарів:
Дописати коментар