вівторок, 31 березня 2020 р.

Літературне читання (завдання на 01.04.2020 р.)

Тема: В. Вздульська "З циклу "Африка"

I. Мовленнєва розминка
1. Робота над чистомовкою.
Ці – ці – ці – прилетіли горобці.
Ята – ята – ята – в них малі крилята.
Ать – ать – ать – гороб’ята цвірінчать.
Ну – ну – ну – нам принесли новину.
2. Розділи слова і запиши вислови.
Поезіяцедуша народу
Поезіяцеспівучесловопоетапронавколишнєжиття
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
Пригадайте:
— Який розділ ми вивчаємо на уроках літературного читання?
— Вірші яких поетів вам найбільше запам’яталися?
— Сьогодні ми поринемо у світ дитячої поезії сучасної української письменниці Валентини Вздульської.
ІІІ. Сприймання нового матеріалу.

1. Біографічна довідка.

В. Вздульська - журналістка, дослідниця дитячої літератури, літературний критик і письменниця. Народилася 1983 року в м. Фастів на Київщині. 2006-го отримала диплом філолога в Національному університеті «Києво-Могилянська академія». Працювала журналістом на радіо, в газетах, тепер є редакторкою в одному з київських інтернет-видань. Авторка казок та оповідань для дітей. Співзасновниця блогу про сучасну дитячу літературу «Казкарка». Досліджує сучасну дитячу й підліткову літературу, регулярно публікує свої напрацювання в різних періодичних виданнях.

     Твори публікувалися у збірниках «Казки Різдвяного Ангела» (2008), «Осіння книжка» (2009), «Зимова книжка» (2009), «Літня книжка» (2010), «Казки Божого саду» (2009) тощо. Окремою книжкою у видавництві «Валентина Вздульська» вийшла екоказка Валентини Вздульської «Вертихвіст» (2013).
      2. Послухайте звернення письменниці до дітей, які будуть читати її твори.

     3. Послухайте вірші В. Вздульської "З циклу "Африка". Для цього перейдіть за посиланням
http://www.chl.kiev.ua/key/Books/ShowBook/348
 Знайдіть рядок "Слухати" та натисніть на стрілочку. Приємного прослуховування.
     4. Словникова робота.
Коли ви слухали вірші, то почули слова, значення яких, на мою думку, треба вам пояснити.
Каравела - старовинний вітрильний корабель
Дороговказ -  те, що допомагає визначити напрямок до чогось.
Разок намиста - нитка з нанизаними на неї намистинами.
Метеор -  зірка, що падає.
Комета - небесне тіло, яке обертається навколо Сонця та має хвіст.
Чумацький Шлях - назва зоряної системи, до якої входить наша Сонячна система. Це всі зірки, які ми бачимо на небі неозброєним оком та за допомогою телескопа.
Великий Віз -  7 найяскравіших зір у сузір'ї Велика Ведмедиця, що утворюють фігуру, яка нагадує ківш.
Гиркаються - сваряться.
    5. Познайомтеся самостійно із творами В. Вздульської
Читаючи вірші, спробуй визначити, хто головний герой?

З циклу «Африка»

Мама носить своє дитя за спиною,
Як равлик хатку.
Сонце хилиться їм на плечі -
Тишею позолочує.

 - Тук-тук, - чути,
Як стукає серце в равлика.
- Тук-тук, - відповідає хатинка.
- Тук-тук.

***

Якби ця вулиця
Не була більше вулицею,
А стала великим-великим морем,
А може,
І океаном,
Тоді тато
став би великим кораблем,
А мама – каравелою,
Я ж – маленьким човником.
Ні, сміється тато,
Ти стала б нашим
Дороговказом.

***
Слухайте, звірі,
Я – африканська принцеса.
У мене кіски, як змії,
Разки намиста на шиї,
Я усім вам наказую сісти,
Досхочу попити, поїсти.
А тепер я для вас танцюватиму!

 ***
Мама приходить
Цілувати на ніч.
Підставляю щічку,
Тоді другу.

Татові ж залишу
Цілувати носа.
Бо щоки вже
Заціловані.

***
Якщо довго лічити зірки,
Тоді здається,
Що ти й сам зірка.
Або метеор.
Чи ціле небо.
І тоді комета – то твій хвіст,
Чумацький Шлях – крила,
А Великий Віз – серце.

 ***
У мене не голова –
Африка!
Біжать зебри –
Не злічити,
Носороги – не впіймати.
Жирафи й леви,
Гепарди й антилопи
Прийшли до річки
На водопій.
Стоять поруч
І не гиркаються.
П’ють.
А слон підходить
Та й каже:
«Хочу спа-спа-спа-тоньки!»
Коли ж гульк –
І темно зробилося
І очі всім звірам
злипа-а-ються.
 Цок-цок
Цок-по-цок,
Вечір час відлічує,
Та й віддає ночі.
Цок-цок
Цок-по-цок
Цок-цок.
Спи!
   6. Аналіз віршів.
- З яким настроєм треба читати вірші?
- Зверни увагу, чи є у вірші рими?
- Які художні засоби використовує автор?
- Навчіться виразно читати вірші.
  7. Гра «Незакінчене речення»
На закінчення уроку пропоную доповнити речення  
Я познайомилась (познайомився) на уроці ….
Цікаво було…
Найбільше сподобалось мені…
У мене виникло бажання…

Немає коментарів:

Дописати коментар

Математика 08.05.2025 р.

 Тема: Ділення на трицифрове число Вітаю на уроці математики! Сьогодні ми працюємо на с. 102-104 підручника. 1. Перегляньте відео, в ньому п...