Тема: Коли твір відкриває свої таємниці. М. Сингаївський
«Ромашкове сонце»
Привіт, третьокласники!
Ми продовжуємо знайомитися з поетичними творами, вчимося
їх читати, розуміти, аналізувати. На черзі твір поета М. Сингаївський
«Ромашкове сонце».
1. Робота із скоромовкою
Прочитайте скоромовку мовчки повільно; потім трішки швидше; весело, з посмішкою;
в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділяючи
голосом прикметники.
Корівонька чорненька, молочко біленьке
Рано-вранці в середу
Пригнав Прокіп череду.
А корови в череді
Рябі, чорні та руді.
Рано-вранці в середу
Пригнав Прокіп череду.
А корови в череді
Рябі, чорні та руді.
2. Прочитайте та відгадайте загадку.
Наче
сонце серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку …
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку …
Ви легко знайшли відгадку. Правда ж? Знайдіть слова, які
допомогли це зробити.
3. А тепер настав час познайомитися з поетом М.
Сингаївським.
Біографічна довідка.
Микола Сингаївський народився 12 листопада 1936 року, в родині хліборобів,
на Поліссі у невеличкому селі Шатрище Коростенського району Житомирської
області. Друкуватись почав ще навчаючись у школі.
У 1958 році випустили першу збірку для дітей «Жива криничка». Відтоді
прийшло до читача понад сорок книжок — поетичних і прозових, з них — половина
для дітей.
Поезія Сингаївського – це суцільна пісня. Багато віршів поета
покладено на музику. Багато мелодій, написаних на вірші поета, стали
«співучими» серед людей: «Чорнобривці», «Безсмертник», «Полісяночка», «В краю
дитинства», «Сонце в долонях», «Розляглося наше поле» та інші. Микола Сингаївський
багато подорожував.
4. Прочитайте вірш М. Сингаївського «Ромашкове
сонце» на с. 75-76 у книзі з літературного читання «Перлинка».
5. А тепер виконайте завдання:
-
Поясніть, як ви
розумієте заголовок вірша.
-
Які почуття
володіли автором вірша?
-
Яким настроєм
пронизані рядки? Чи змінюється він?
-
Як треба прочитати
перші два рядки вірша?
-
Який основний тон
оберете для читання вірша?
-
Знайди рядки, у
яких поет висловлює захоплення ромашкою.
6. Знайдіть рими у вірші, запишіть їх у зошит.
7. Прочитайте вірш ще раз мовчки, а потім виразно вголос для
когось із дорослих.
8. Прочитайте цікаву інформацію про ромашку та дізнайтеся
походження її назви (с.76).
9. Розпитайте маму чи бабусю про цілющі властивості ромашки.
Цікаво було б прочитати твій власний вірш, казку або
оповідання про ромашку. Спробуй написати та пришли для ознайомлення.
Немає коментарів:
Дописати коментар