понеділок, 23 березня 2020 р.

Літературне читання (завдання на 24.03.2020 р.)

Тема: Магічна сила підкови. І. Жиленко "Підкова"


І. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Робота над скоромовкою
Жаба спала в жабуринні,
Жук — під кущиком ожини.
Пролітали журавлі
З ясним сонцем на крилі.

2. Гра „Незвичайні перетворення“
— Виконайте дії і прочитайте слова.
Зір + а - іра + ай + чин - ин + еня = (зайченя).
Дар - ар + ів + чис - с + на = (дівчина).
Рус + і - усі + ома + шке - е + а = (ромашка).

ІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Біографічна довідка.
Яка вона, Ірина Жиленко?
Невисокого зросту, з очима веселими й печальними водночас, здивована дівчинка й мудра жінка в одній особі, зі школярською стрижкою, в якій виблискує сивина. А ще емоційна та іронічна, усміхнена і печальна.

Що ми про неї знаємо?
народилася Ірина Володимирівна в Києві у 1941 році
роки дитинства припали на повоєнні часи, тому поетеса рано почала  вчитися і працювати одночасно
згодом пані Жиленко закінчила Київський  педагогічний університет, працювала вихователькою у дитячому садку
найвідоміші збірки творів « Буковинські балади», « Автопортрет у червоному»,   «Вікно  у сад», « Достигають колосочки», “ Вуличка мого дитинства”  



А чим ще цікава творчість І.Жиленко ?
вона найбагатша на кольори поетеса. Підраховано, що в її збірках назви кольорів ужито 1059 разів.
письменниця дуже любить рослини, особливо квіти. Можливо тому, що виросла на вулиці під назвою Ботанічна.
на честь улюблених квітів – фіалок Ірина Володимирівна створила свій літературний жанр –  «фіалки – вірші»
за творами І.Жиленко можна вивчати побут киян, дізнатись, де, що розташоване, куди повертає та чи інша вулиця.

У своїх творах письменниця часто шукає відповідь на питання: «Що таке щастя і які існують шляхи до нього?»

2. Скажіть, а що для вас означає слово  «щастя»?
Запишіть у зошит слова-асоціації до слова «щастя».

Здавна побутує повір’я, що знайдена на дорозі кінська підкова приносить щастя. ЇЇ вважали оберегом. Підкова, за народним повір’ям, приносила в будинок любов і здоров’я, злагоду і мир, багатство і успіх. Вона могла допомогти досягти процвітання і побачити магічні сни.
Ліричній героїні вірша «Підкова» теж поталанило знайти чудесний талісман. Виставила вона золоту підкову у вікні. і зібралося навколо сімсот роззяв: їх не дивував сніг, що мінявся різни ми кольорами, вони були зачаровані лише блиском золота. Та не можна бути щасливим за рахунок чужого, тому героїня вирішила повернути підкову Дідові Морозу. Роззявам одразу стало нецікаво, а сніг, на який не звернули увагу, теж став звичайним. Ось так і пропало диво! Жаль, що багатьох людей приваблює лише золотий блиск!

3. Слухання поезії «Підкова»



4. Прочитай вірш самостійно.   Пам'ятай!  Вірш не можна читати швидко, «перебігаючи очима». Читати потрібно уважно і вдумливо, щоб почути поета.

Підкова
Була зима. Ішов зелений сніг.
За ним — рожевий. Потім — фіалковий.
І раптом протрюхикав на коні
Дідусь Мороз. І загубив підкову.
Та не просту. А золоту. Таким,
на місяць схожим, серпиком лежала, —
аж розгубились в небі літаки,
кричали: «Мама!» —
Й крильцями дрижали.
А я знайшла. Сказала їй: — Світи
тут, на вікні. Щоб все мені збулося! —
Зійшлися і роззявили роти
сімсот роззяв. Стоять вони і досі...
Круг них світився то зелений сніг,
то голубий, то ніжно-фіалковий.
Вони стояли вперто, день при дні, —
зачарувала їх моя підкова.
Що ж, покладу підкову в чемодан,
куплю я шубу. А тоді поїду
в Лапландію. Хоч трішки і шкода,
вже так і буть — віддам підкову Діду.
Оце і все. А сніг звичайним став…
Легкий і рівний, пада, пада, пада...
Роти розкрили всі сімсот роззяв.
І розійшлись... І полягали спати.

5. Завдання після читання.
Згадайте, яким ви бачили сніг взимку за сонячної погоди? Якими фарбами він переливався? Як про це сказано у поезії?
Якою у творі ми побачили підкову?
Яке враження справила підкова на оточуючих?
З яким проханням звернулася лірична героїня твору до підкови?
Чому діти вірили у чарівність підкови?
Що свідчить про бажання дівчини повернути підкову Діду Морозу?

6. Прочитай вірш ще раз та  знайди у творі епітети, порівняння.
7. А тепер виконай тестові завдання. Чекаю відповідей!
Тестові завдання.
«Підкова»
1. Дідусь Мороз на коні:
а) промчався; б) пролетів; в) протрюхикав.
2. Підкова була не простою, а:
а) смарагдовою; б) золотою; в) срібною.
3. Загублена підкова була схожа: а) на місяць; б) косу; в) сонце.
4. Побачивши на снігу підкову, літаки «крильцями дрижали» і «кри­чали»:
а) «Яка краса!» б) «Нам би таку!» в) «Мама!»
5.Піднявши підкову, лірична героїня твору її:
а) сховала у таємне місце; б) положила на вікні; в) подарувала подрузі.
6. Дівчина хотіла, щоб підкова їй:
а) принесла щастя; б) виконала всі мрії і бажання; в) дала здоров’я.
7. Роззяв підкова:
а) зачарувала; б) надто захопила; в) залишила байдужими.
8. Героїня твору вирішила поїхати:
а) в Ірландію; б) Лапландію; в) Швецію.

Цікаво, а що зробив би ти, якби знайшов підкову?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Математика 08.05.2025 р.

 Тема: Ділення на трицифрове число Вітаю на уроці математики! Сьогодні ми працюємо на с. 102-104 підручника. 1. Перегляньте відео, в ньому п...