Тема: Уживання прикметників у загадках
І. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА
Запиши 1 рядок у
зошиті.
Кк ка
ал ле ен
нд да ар
календар
IІ.ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.Прочитайте
речення. Яке це речення за метою висловлювання?
З ВЕЛИКОЇ ХМАРИ МАЛИЙ ДОЩ
БУВАЄ.
- Знайдіть в реченні прикметники.
- Що ви про них можете сказати? (Пригадай, що ми вчили на минулому уроці)
- Які слова називають антонімами?
2.Гра «
Скажи навпаки»
Зіграй з
мамою чи татом. Ти називай прикметник, а вони нехай скажуть навпаки.
темний – ; порожній – ;
широкий – ; товстий – ;
черствий – .
3.Гра «Редактор».
- Треба уважно прочитати текст, подумати , які слова
потрібно замінити? Чому? Потім замінити їх словами із довідок. Утворений текст
запиши. Подобається?
Повіяв теплий вітер. Світить
тепле сонечко. День став по-весняному теплим. Повертаються з теплих країв
перелітні птахи.
Слова для довідки:
лагідний, весняний, ласкавий, гарний, приємний, легенький, далекий.
4. Гра « Упізнай предмет за
ознакою»
* Нова, цікава, бібліотечна, яскрава - …
* Весняний, сонячний, теплий, лагідний
-…
* Біле, солодке, вершкове, холодне - …
* Білий, холодний, іскристий, пухкий - …
* Швидкий, боязкий, довговухий, куцохвостий -
Ви помітили, що
слова, які допомогли відгадати, - прикметники.
ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО
МАТЕРІАЛУ
1. Пояснення вчителя.
- Народ створив багато загадок, у яких «заховав»
прості й відомі всім предмети. Прикметники
ж виявилися дуже зручними для того, щоб описати предмет, не називаючи
його. Саме це і потрібно робити в загадці.
2. Робота за підручником
1)Виконання вправи 309 (с.128-129)
- Прочитайте загадку
- Прочитайте підкреслені прикметники, які
допомогли відгадати загадку.
- Продовжте речення прикметниками із загадки за
зразком.
Абрикос (який?) - … , … ,
… , … .
3. Виконання вправи 310
(с.129)
- Прочитайте текст, уставляючи пропущені букви.
- Як назвали цуценя?
- Куди повезла господиня Ярика?
- Хто чи що налякало Ярика?
- Спишіть другий абзац тексту, вставляючи
пропущені букви.
- Підкресліть прикметники,які допомогли вам дати
відповідь.
4. Відгадайте загадки. Відгадуючи, звертайте увагу на прикметники - це допоможе швидше знайти відгадку.
Спробуйте самі скласти загадки, вживаючи прикметники. Пришли їх, я спробую відгадати. Можеш розіслати утворені загадки своїм однокласникам, нехай і вони спробують відгадати.
ПОРАДА. Описуй предмети точно.
Немає коментарів:
Дописати коментар